Välkommen till oss

Skulle Du vilja få hjälp med praktiska sysslor i hemmet för att få tid över till annat?
Vi har ett förslag! Låt oss ta hand om hushållssysslorna.
Vi hjälper till med allt från städning och strykning till barnpassning och trädgårdsarbete.

Vi erbjuder också personlig assistans utifrån dina behov och med god kvalitet. Vi underlättar Din vardag!

måndag 25 oktober 2010

Full fart med anställningsintervjuer

Hinner knappast blogga, det är fullt upp med intervjuer för att anställa medarbetare både i Livskomfort och AssistansService. Jättekul! Det känns oerhört befriande efter det "dödläge" vi kände inför valet, då vi inte visste om RUT skulle få vara kvar. Märkligt nog så verkar entusiasmen ha s a s smitta av sig på assistanskunderna och efterfrågan på våra tjänster ökar även där. Vi har en spännande höst framför oss!

tisdag 19 oktober 2010

Äldremässa i Motala

I fredags var vi utställare på Äldremässan i Motala. En väldigt trevligt och välarrangerad mässa! Det var mycket besökare och många var intresserade av att underlätta sin vardag, d v s av Livskomfort. Motala Kommun kommer att införa LOV och vi är mycket intresserade av att vara en aktörerna. Lika spännande som att vara auktoriserade utförare av BoService åt Linköpings Kommun. När vi började för fem år sedan som utförare åt Linköpings Kommun så kändes det väldigt nytt och annorlunda. Idag är det en del av hemtjänsten och en mycket roligt tjänst att utföra. Nu tänkte vi använda våra erfarenheter och hoppas vi kan vara ett tillskott i hemtjänsten även i Motala.

måndag 4 oktober 2010

Vi är ett "Gasellföretag"

Vi har fått brev från Dagens Industri angående att Livskomfort är ett av de snabbast växande företagen i Sverige d v s ett Gasellföretag. Nästa vecka är vi inbjudna för att hämta vårt diplom ur landshövdingens hand. Kriterierna är bland andra att företaget har dubbelt så hög omsättning 2009 som år 2006, ha minst 10 anställda, omsätta minst 10 miljoner, ha vuxit organiskt d v s inte genom förvärv eller fusioner samt ha sunda finanaser. Vi är stolta och hedrade!

fredag 1 oktober 2010

Fredag igen!

Oj, vad tiden går fort! Nu är det fredag igen och vi har precis haft fredagsmys. Vår härliga receptionist Louise hade bakat otroligt goda kakor som vanligt. Det är lite extra mysigt när man tänder ljus och regnet strilar på fönstren. Gå gärna in på vår hemsida under fliken "Louise bakar" och ta del av hennes ljuvliga recept. Det höjer mysfaktorn ytterligare!
I helgen är det ledigt för första gången på länge, ska bli skönt. Tänkte passa på och njuta av naturens alla vackra färger och kanske t o m hitta en och annan svamp. Trevlig helg!