Välkommen till oss

Skulle Du vilja få hjälp med praktiska sysslor i hemmet för att få tid över till annat?
Vi har ett förslag! Låt oss ta hand om hushållssysslorna.
Vi hjälper till med allt från städning och strykning till barnpassning och trädgårdsarbete.

Vi erbjuder också personlig assistans utifrån dina behov och med god kvalitet. Vi underlättar Din vardag!

tisdag 28 december 2010

Nyåsafton närmar sig

När man åker förbi p-husen så står det är att det är fullt. Det händer inte så ofta, men när det är mellandagsrea så är det mycket folk på sta´n. Kanske är skönt att man jobbar så man slipper trängas i affärerna? Men visst vore det kul att göra lite fynd! Ska nog försöka att vi kommer iväg här från jobbet klockan fem idag så hinner vi säkert med en sväng vi också. Det är inte riktigt lika mycket att göra nu i mellandagarna som veckan före jul, men vi som jobbar har ändå fullt upp (tack o lov!). Tyvärr har en av våra biogasbilar gått sönder och fick bärgas till BIVA igår. Hoppas de hittar felet så vi snart ha den tillbaka, den behövs i driften.

onsdag 22 december 2010

Da´n före da´n, före da´n

Oj, vad tiden rusar iväg! Det märks inte minst i affärerna när man försöker handla de sista julklapparna. Vill man umgås väldigt nära med andra människor och gillar att stå i kö, så är detta ett ypperligt tillfälle. Här på företaget är det förstås också bråda dagar, vi gör vårt bästa för att alla ska få sin service innan jul. Dessvärre så har vi en hel del sjuka servicemedarbetare, det är allt från regäla förkylningar till inflamerade blindtarmar. Verkligen inget kul för dem att vara sjuka inför julhelgen. Vi hoppas alla piggar på sig så gott det går. Ibland är det lite trickigt när man säljer sina medarbetares kompetens och de blir sjuka. Vi puzzlar för allt vad tygen håller och hoppas att de som nu är i tjänst även står på benen imorgon.

måndag 13 december 2010

Den ljuvliga doften av glögg

Sedan tidigt i morse har vi haft Luciamys på här på kontoret. Många av våra medarbetare passade på att börja dagen med glögg, kaffe, lussekatter (som en av våra medarbetare bakat) och pepparkakor. Granen, stjärnorna i fönstren och alla tända ljus glimmade så vackert och stämningen var härlig. Nu börjar dagen lida mot sitt slut och medarbetarna börjar strömma in igen. Nu laddar vi med nya värmeljus och mera kaffe och glögg!

onsdag 8 december 2010

Pyntat och fint

Idag så har vi julpyntat på kontoret. Tomtarna tittar fram ur vråna, lyktor och stjärnor glimmar. Börjar faktiskt få lite julstämning och nu så går det fort fram till jul. Våra medarbetare arbetar för högtryck för att alla ska få sina hem fina och välstädade inför de kommande helgerna. Våra fönsterputsare, Jack och Frans, har också bråda dagar. Dels p g a att kylan slog till förra veckan och vi fick skjuta på några putsningar, och dels rädslan för att kylan ska komma igen så det inte går att putsa. Har man som kund räknat med att ljusen ska spegla sig i rena fönsterrutor så vill vi ju inte att någon ska bli besviken.

fredag 3 december 2010

Ja, se det snöar!

Världen blir vackert vit och ljuden dämpas och det är i sig härligt med snö. Tyvärr blir det dock en hel del störningar i vår arbete på Livskomfort. Bilar som inte startar, fönsterputsarna som inte kan göra sitt jobb, kollektivtrafik som inte fungerar osv. Fönsterputsarna får i och för sig snöskottningsuppdrag istället och fönstren får väl vara som de är tills det blir lite mildare. Det är värre när inte våra medarbetare kan ta sig till sina uppdrag och vi måste göra en del kunder besvikna. Tyvärr rår vi inte på vädrets makter, hur gärna vi än skulle vilja, utan försöker hitta alternativa lösningar för att ändå hålla en hög servicegrad. Vi önskar alla en trevlig andra Advent!