Välkommen till oss

Skulle Du vilja få hjälp med praktiska sysslor i hemmet för att få tid över till annat?
Vi har ett förslag! Låt oss ta hand om hushållssysslorna.
Vi hjälper till med allt från städning och strykning till barnpassning och trädgårdsarbete.

Vi erbjuder också personlig assistans utifrån dina behov och med god kvalitet. Vi underlättar Din vardag!

torsdag 25 februari 2010

Snart är det slut på veckan

Idag går verksamheten på högvarv. Vi försöker komma till alla våra kunder precis som vi lovat. I dessa tider då det går både förkylningar och maginfluensa påverkas även vi. Några av våra nitiska medarbetare är sjuka men vi gör allt vi kan för att ge den service vi lovat.
Besök oss på www.livskomfort.se för att läsa mer om våra tjänster.

tisdag 23 februari 2010

Nu är det vinter, nu är det vinter, det var väl roligt HURRA!

Idag inledde vi dagen med att skotta oss fram till dörren. Väl inne så startade vi arbetsdagen med att lyssna av våra meddelanden som kommit från kunder och medarbetare. När det var avklarat vidtog nyckelkvittering till våra kunder som ska ha service idag. Våra medarbetare är otroliga som klarar sig fram i modden på våra gator. Nu hoppas vi att det slutar snöa så vi kan nå våra kunder lättare.

måndag 22 februari 2010

Har Du sportlovsledigt? Det har inte vi.

Även om det är sportlov för alla skolelever denna veckan så påverkar det inte oss. Vi jobbar som alltid med att städa och ge service till våra kunder. Efter helgens snöoväder och morgonens kyla kan det vara svårt att ta sig fram till kunderna. Vi kommer så fort vi kan. Det finns inget bättre än att komma in i värmen hos våra kunder och kunna ge lite tillbaka genom våra besök.
Vill Du också få Livskomfort i ditt liv? Vi finns för dig och du är alltid välkommen till oss.

torsdag 18 februari 2010

Härlig dag i serviceanda

Idag jobbar vi på som vanligt. Ja, om det finns något "som är som vanligt". Ingen dag är den andra lik när man jobbar i servicebranschen. Våra medarbetare gör ett jättejobb i många hem i Linköping och Norrköping. På kontoret försöker vi samordna och utgöra sambandscentral för allt arbete. Vi står också för marknadsföring och utveckling av våra företag.
I AssistansService AB ger vi service i form av personlig assistans med kunden i centrum. Inga beslut tas utan att kunden är med och bestämmer.
Önskar er alla en trevlig dag!

onsdag 17 februari 2010

Full rulle varje dag

Varje dag är en ny möjlighet att ge service till våra kunder. Många hem får besök idag och många får sin personliga assistans utförd med hög kvalitet.
På kontoret har vi full rulle med inkommande samtal och möten av olika slag. Det är spännande när telefonen ringer eller när någon kommer in. Alltid intressant att se vad vi kan göra för våra kunder. Mycket pysslande brukar ge ett gott resultat.
Vi önskar er en trevlig dag!

måndag 15 februari 2010

Välkommen till en ny vecka med oss på Livskomfort/AssistansService

Varje morgon kl 07 tänds flitens lampa på vårt kontor. Då kommer dom första medarbetarna för att påbörja sin arbetsvecka för kundernas bästa. Vi lyssnar också av ev. meddelanden om sjukdom bland personal eller kunder.
Idag är det flera möten med kunder och andra företagspartners inplanerade och tidigt ikväll har vi personalmöte. Vid våra personalmöten ses vi alla tillsammans, vilket inte är så vanligt förekommande under arbetsveckan.

Vi önskar er alla en riktigt trevlig måndag och en fortsatt bra vecka.

torsdag 11 februari 2010

Torsdag betyder soppa

Idag började vi arbetsdagen med bitande kyla. Vintern är här på riktigt och än känns det långt till våren. Det är trots kylan skönt att se ljuset återvända och ge oss längre dagar. Vi är alltid glada över att våra kunder ger oss värme när vi kommer med service till var och en.
Ikväll är vi medarrangörer för en nätverksträff för kvinnliga företagare. Vi kommer möta ett 50-tal kvinnliga entreprenörer och hoppas på en trevlig kväll.
Vill du veta mer om vårt företag så finns vår webbplats http://www.livskomfort.se

En trevlig dag önskar vi våra kunder och Dig som ännu inte är kund hos oss!

onsdag 10 februari 2010

Onsdag mitt i veckan

Tänk vad många intressanta kontakter man kan få genom att träffa nya människor. Idag inledde vi arbetsdagen med att delta i ett företagsmingel och fick många nya kontakter med andra företagare. Dagen i övrigt innehåller många möten för vår administrativa personal och för våra medarbetare "ute på fältet" är det många hem som ska bli skinande rena.
I AssistansService AB är det faktureringstider och redovisningar till Försäkringskassan som ska lämnas in i tid.
Mitt i allt detta har vi alltid tid för såväl gamla kunder som nya.

måndag 8 februari 2010

Måndag är möjligheternas dag

Med utvilade medarbetare tar vi oss an en ny arbetsvecka. Tänk att varje dag är möjligheternas dag. Idag har vi bokslutsarbete, kundbesök och lite interna möten på agendan. Mellan våra olika möten hinner vi också planera och blicka framåt.

Vår ambition är att finnas till för våra kunder. Service efter kundens önskemål är en självklarthet för oss.

I AssistansService ger vi personlig assistans utifrån kundens egna önskemål. Kunden har makten över sitt liv.

fredag 5 februari 2010

En härlig vinterdag

Vilket underbart vinterväder vi har idag. Solen skiner och det är lagom kallt för att njuta av snön. Idag blir många hem iordninggjorda inför helgen. Hoppas det blir till belåtenhet för er som är våra kunder. Kanske känner Du som ännu inte är kund hos oss att det skulle vara skönt att komma hem och mötas av ett nystädat hem. Välkommen med Din beställning.
Vi önskar alla en trevlig helg!

torsdag 4 februari 2010

Viktiga kontakter varje dag

För att vara ett framgångsrikt företag så gäller det att skapa ett brett nätverk av människor och företagskontakter. Idag har vi flera möten inplanerade för att träffa andra entreprenörer. Det är också bra att hålla sig fram i olika sammanhang som mässor, rekryteringsdagar mm.
Det känns som vi har många trevliga kontakter att vårda och värna.
Förutom dessa kontakter är våra kundkontakter enormt viktiga. Eftersom vi alltid har utrymme för fler kunder så är Du också välkommen som kund hos oss. Du väljer själv om Du vill ha service vid enstaka tillfälle eller återkommande. Vi gör allt för att tillgodose Dina önskemål.

onsdag 3 februari 2010

Nej, se det snöar....

Idag är det en utmaning att jobba i servicebranschen. Våra tappra medarbetare gör verkligen sitt yttersta för att komma fram till kunderna. Från vår horisont vore vi tacksamma om snön kunde stanna där den kom ifrån. :) Givetvis är det vackert och ljust men mängden är aningens för mycket. :)
Vi är mitt uppe i bokslutsarbete så kontoret dignar av pärmar och papper. Det räknas siffror både högt och lågt.
Önskar er alla en härlig vinterdag!