tisdag 28 december 2010
Nyåsafton närmar sig
När man åker förbi p-husen så står det är att det är fullt. Det händer inte så ofta, men när det är mellandagsrea så är det mycket folk på sta´n. Kanske är skönt att man jobbar så man slipper trängas i affärerna? Men visst vore det kul att göra lite fynd! Ska nog försöka att vi kommer iväg här från jobbet klockan fem idag så hinner vi säkert med en sväng vi också. Det är inte riktigt lika mycket att göra nu i mellandagarna som veckan före jul, men vi som jobbar har ändå fullt upp (tack o lov!). Tyvärr har en av våra biogasbilar gått sönder och fick bärgas till BIVA igår. Hoppas de hittar felet så vi snart ha den tillbaka, den behövs i driften.
onsdag 22 december 2010
Da´n före da´n, före da´n
Oj, vad tiden rusar iväg! Det märks inte minst i affärerna när man försöker handla de sista julklapparna. Vill man umgås väldigt nära med andra människor och gillar att stå i kö, så är detta ett ypperligt tillfälle. Här på företaget är det förstås också bråda dagar, vi gör vårt bästa för att alla ska få sin service innan jul. Dessvärre så har vi en hel del sjuka servicemedarbetare, det är allt från regäla förkylningar till inflamerade blindtarmar. Verkligen inget kul för dem att vara sjuka inför julhelgen. Vi hoppas alla piggar på sig så gott det går. Ibland är det lite trickigt när man säljer sina medarbetares kompetens och de blir sjuka. Vi puzzlar för allt vad tygen håller och hoppas att de som nu är i tjänst även står på benen imorgon.
måndag 13 december 2010
Den ljuvliga doften av glögg
Sedan tidigt i morse har vi haft Luciamys på här på kontoret. Många av våra medarbetare passade på att börja dagen med glögg, kaffe, lussekatter (som en av våra medarbetare bakat) och pepparkakor. Granen, stjärnorna i fönstren och alla tända ljus glimmade så vackert och stämningen var härlig. Nu börjar dagen lida mot sitt slut och medarbetarna börjar strömma in igen. Nu laddar vi med nya värmeljus och mera kaffe och glögg!
onsdag 8 december 2010
Pyntat och fint
Idag så har vi julpyntat på kontoret. Tomtarna tittar fram ur vråna, lyktor och stjärnor glimmar. Börjar faktiskt få lite julstämning och nu så går det fort fram till jul. Våra medarbetare arbetar för högtryck för att alla ska få sina hem fina och välstädade inför de kommande helgerna. Våra fönsterputsare, Jack och Frans, har också bråda dagar. Dels p g a att kylan slog till förra veckan och vi fick skjuta på några putsningar, och dels rädslan för att kylan ska komma igen så det inte går att putsa. Har man som kund räknat med att ljusen ska spegla sig i rena fönsterrutor så vill vi ju inte att någon ska bli besviken.
fredag 3 december 2010
Ja, se det snöar!
Världen blir vackert vit och ljuden dämpas och det är i sig härligt med snö. Tyvärr blir det dock en hel del störningar i vår arbete på Livskomfort. Bilar som inte startar, fönsterputsarna som inte kan göra sitt jobb, kollektivtrafik som inte fungerar osv. Fönsterputsarna får i och för sig snöskottningsuppdrag istället och fönstren får väl vara som de är tills det blir lite mildare. Det är värre när inte våra medarbetare kan ta sig till sina uppdrag och vi måste göra en del kunder besvikna. Tyvärr rår vi inte på vädrets makter, hur gärna vi än skulle vilja, utan försöker hitta alternativa lösningar för att ändå hålla en hög servicegrad. Vi önskar alla en trevlig andra Advent!
fredag 19 november 2010
Topp100 Galan
Är straxt på väg till Topp100 Galan på Konsert & Kongress. Livskomfort/AssistansService sponsrar galan och är prisutdelare till Året Handikappidrottare 2009. Än så länge vet vi inte vem det är, det ska bli spännande, det är säkert någon väl värdig priset.
tisdag 2 november 2010
Svensk Näringslivs ordf Kenneth Bengtsson
På förmiddagen var vi ett antal företagare/entreprenörer och träffade Svensk Näringslivs nya ordförande Kenneth Bengtsson. Kenneth berättade lite om sig själv, men framför allt lyssnade han till oss företagare. Han var mycket intresserad av våra verksamheter och vad vi tycker är viktiga frågor att driva för Svenskt Näringsliv. En mycket intressant och givande förmiddag!
Har precis avslutat en trevlig kväll med besök av Lady Cirkel PM! Vi har berättat om våra verksamheter och fått mycket bra respons. Dessutom blev det många glada skratt! Tack, Anna Sondér, för att du initiativet till en trevlig kväll!
Har precis avslutat en trevlig kväll med besök av Lady Cirkel PM! Vi har berättat om våra verksamheter och fått mycket bra respons. Dessutom blev det många glada skratt! Tack, Anna Sondér, för att du initiativet till en trevlig kväll!
måndag 25 oktober 2010
Full fart med anställningsintervjuer
Hinner knappast blogga, det är fullt upp med intervjuer för att anställa medarbetare både i Livskomfort och AssistansService. Jättekul! Det känns oerhört befriande efter det "dödläge" vi kände inför valet, då vi inte visste om RUT skulle få vara kvar. Märkligt nog så verkar entusiasmen ha s a s smitta av sig på assistanskunderna och efterfrågan på våra tjänster ökar även där. Vi har en spännande höst framför oss!
tisdag 19 oktober 2010
Äldremässa i Motala
I fredags var vi utställare på Äldremässan i Motala. En väldigt trevligt och välarrangerad mässa! Det var mycket besökare och många var intresserade av att underlätta sin vardag, d v s av Livskomfort. Motala Kommun kommer att införa LOV och vi är mycket intresserade av att vara en aktörerna. Lika spännande som att vara auktoriserade utförare av BoService åt Linköpings Kommun. När vi började för fem år sedan som utförare åt Linköpings Kommun så kändes det väldigt nytt och annorlunda. Idag är det en del av hemtjänsten och en mycket roligt tjänst att utföra. Nu tänkte vi använda våra erfarenheter och hoppas vi kan vara ett tillskott i hemtjänsten även i Motala.
måndag 4 oktober 2010
Vi är ett "Gasellföretag"
Vi har fått brev från Dagens Industri angående att Livskomfort är ett av de snabbast växande företagen i Sverige d v s ett Gasellföretag. Nästa vecka är vi inbjudna för att hämta vårt diplom ur landshövdingens hand. Kriterierna är bland andra att företaget har dubbelt så hög omsättning 2009 som år 2006, ha minst 10 anställda, omsätta minst 10 miljoner, ha vuxit organiskt d v s inte genom förvärv eller fusioner samt ha sunda finanaser. Vi är stolta och hedrade!
fredag 1 oktober 2010
Fredag igen!
Oj, vad tiden går fort! Nu är det fredag igen och vi har precis haft fredagsmys. Vår härliga receptionist Louise hade bakat otroligt goda kakor som vanligt. Det är lite extra mysigt när man tänder ljus och regnet strilar på fönstren. Gå gärna in på vår hemsida under fliken "Louise bakar" och ta del av hennes ljuvliga recept. Det höjer mysfaktorn ytterligare!
I helgen är det ledigt för första gången på länge, ska bli skönt. Tänkte passa på och njuta av naturens alla vackra färger och kanske t o m hitta en och annan svamp. Trevlig helg!
I helgen är det ledigt för första gången på länge, ska bli skönt. Tänkte passa på och njuta av naturens alla vackra färger och kanske t o m hitta en och annan svamp. Trevlig helg!
fredag 24 september 2010
RUT blir kvar!
Det var verkligen extra skönt att komma till jobbet i måndags och känna att vi inte behövde sätta igång och varsla våra medarbetare. Nu rullar det på och vi kan börja anställa igen! Vi har varit återhållsamma med att anställa eftersom det inte hade känts vidare juste att kanske behöva säga upp nya medarbetare efter någon månad. Härligt att vi kan börja planera för framtiden igen!
fredag 17 september 2010
Intensiv vecka!
Det var trevligt att stå som utställare tillsammans med Cecilia Strömberg på Middagskorgen på BoMässan. Vår gemensamma monter var välbesökt och vi hade många trevliga och givande samtal.
Vecka i övrigt har rullat på i rasande fart, det är märkligt att det känns som det bara är måndagar och fredagar......det går fort när man har roligt!
Det har väl inte undgått någon att det är val i helgen. För oss och våra övriga kollegor i branschen är det en nästa outhärdligt spännade helg! Ska våra bransch få fortsätta utvecklas och våra duktiga medarbetare få behålla sina jobb? Eller kommer de rödgröna till makten och tar bort RUT? Enligt artikel i DI så har konjunkturinstitutet (KI)räknat fram att RUT ger överskott till statskassan. Härligt att som bransch få bidra till vård, skola omsorg. Varför vill oppositionen man ta bort RUT?
Vecka i övrigt har rullat på i rasande fart, det är märkligt att det känns som det bara är måndagar och fredagar......det går fort när man har roligt!
Det har väl inte undgått någon att det är val i helgen. För oss och våra övriga kollegor i branschen är det en nästa outhärdligt spännade helg! Ska våra bransch få fortsätta utvecklas och våra duktiga medarbetare få behålla sina jobb? Eller kommer de rödgröna till makten och tar bort RUT? Enligt artikel i DI så har konjunkturinstitutet (KI)räknat fram att RUT ger överskott till statskassan. Härligt att som bransch få bidra till vård, skola omsorg. Varför vill oppositionen man ta bort RUT?
fredag 10 september 2010
På väg till BoMässan
Vi packar och förbereder oss för helgens stora BoMässa i Linköping. BoMässan pågår från lunch idag fredag, och fram till söndag eftermiddag. Du hittar Livskomfort/AssistansService i monter 144 som ligger på höger innervarv när du kommer från entrén. Hoppas vi ses där!
onsdag 8 september 2010
RUT på Youtube
Det finns en bra film på Youtube som visar ett exempel på vad RUT betyder. Titta gärna! http://www.youtube.com/watch?v=H6u8D55mAsU&feature=youtube_gdata_player
måndag 6 september 2010
Rut på Tjejmilen
Igår var det den 28 upplagan av Tjejmilen och vi var några som joggade runt med Rör inte RUT-tröjor på oss. Det var fantastisk med alla glada tillrop och flera som kom fram och undrade var man kunde få tag på en tröja. Många andra RUT-anhängare (från Alliansen) var på plats och delade ut "knappar", tablettaskar m.m. Det känns så bra att det är så många som stöttar RUT!
torsdag 2 september 2010
Ministerbesök
Igår hade vi mycket trevligt besök av Integrationsminister Nyamko Sabuni. Nyamko ville göra verksamhetsbesöket för att höra hur det fungerar med RUT-avdraget i praktiken. Hon ville också träffa medarbetare för att få deras syn på vårt hantverk.
Vi hade en trevlig pratstund tillsammans med några av våra servicemedarbetare och Nyamko. Om RUT-avdraget tas bort (som oppositionen vill!) kommer det att vara ödestigert för våra medarbetare, kunder och hela vår bransch. Om man ska betala dubbelt så mycket för en tjänst så är vi övertygade om att våra kunder kommer att dra ner på servicen eller i värsta fall lösa servicen på annat sätt. För oss är det självklart att människor inte är dumma utan löser sin vardag så den fungerar!
Vi hade en trevlig pratstund tillsammans med några av våra servicemedarbetare och Nyamko. Om RUT-avdraget tas bort (som oppositionen vill!) kommer det att vara ödestigert för våra medarbetare, kunder och hela vår bransch. Om man ska betala dubbelt så mycket för en tjänst så är vi övertygade om att våra kunder kommer att dra ner på servicen eller i värsta fall lösa servicen på annat sätt. För oss är det självklart att människor inte är dumma utan löser sin vardag så den fungerar!
torsdag 26 augusti 2010
RUT-pryor på Livskomfort
Igår pryade Linköpings borgmästare Ann-Catherine Hjerdt som RUT hos en av våra kunder i Linköping. I Norrköping var riksdagskvinnan Betty Malmberg ute med en av våra medarbetare på pryo. Känns bra att de försöker förstå hur vår vardag ser ut och att de stödjer oss i kampen för att behålla RUT-avdraget.
lördag 21 augusti 2010
Vilken dag!
Det var ett 50-tal som slöt upp och gick med oss i vårt Rör inte RUT-tåg genom Linköpings stadskärna. Fantastiskt! Vi mötte så många "tummar upp"! Tack alla ni som stödjer RUT. Speciellt tack till Åsa Malborg (Flitiga Liza) och hennes dotter som åkt ända från Halmstad för att vara med.
Rör inte RUT
Om några timmar drar vi igång vår manifestation för RUT. Det är så spännande! De flesta av oss har aldrig gått i ett demonstrationståg tidigare så det blir en helt ny erfarenhet. Gå gärna in och läs på Svenskt Näringslivs hemsida, det står en del om demonstrationen redan nu och kommer mera så småningom. Upp på barrikaderna!
måndag 16 augusti 2010
Vi förbereder oss....
...inför Rör inte RUT-demonstrationen på lördag. Det är fullt med Rör inte RUT-tröjor på kontoret på Sturegatan som ska distribueras till alla våra medarbetare. Kontoret börjar likna ett klädaffär..... Plakaten till på lördag är godkända och blir himla fina. Detta blir spännande!
torsdag 12 augusti 2010
Sommartider!
Det har inte funnits tid att blogga på några veckor. Vi på kontoret, som servar våra medarbetare och kunder, har gått om varandra och semestrat. Det betyder i sin tur att vi som jobbar får hoppa in och hjälpa till lite här och var för att få allt att fungera. Många av våra servicemedarbetare har haft semester och vi har fixat och grejat för att få det att fungera med vikarier hos våra kunder. Den här veckan har dock en hel del ordinarie kommit tillbaka och ordningen är återställd. Välkommen tillbaka efter semestern!
tisdag 6 juli 2010
Almedalen
Nu är vi på plats i Almedalen och gör verkligen vårt bästa för att "lobba" för RUT-avdraget. Här är otroligt mycket politiker och andra samhällsintresserade människor samlade. Har idag pratat bl a med Finlands f d finansminister, Ulla-Maj Wideroos. Hon var och hälsade på oss i Linköping 2006 för att berätta om Finlands-modellen som varit mycket lyckosam. I Finland har man nu även infört hushållsavdrag för vårdtjänster. Intressant! Har också träffat bland andra, Åsa Malmborg på Flitiga Liza i Halmstad,som startat RUT-upproret. Går gärna in och stöd upproret! www.rutupproret.se
onsdag 30 juni 2010
Pressträff på Almega
Idag har vi varit på pressträff hos Almega på Näringslivets Hus i Linköping. Vi var där och träffade media tillsammans med kollegor i branschen för att diskutera RUT och dess framtid. Det var intressanta diskussioner och vi alla som arbetar i branschen är stolta över våra medarbetare och våra företag. Vår bransch har gått från ett utbrett svararbete till att våra anställda nu kan gå trygga till jobbet och omfattas av kollektivavtal och försäkringar. Riktiga jobb. Många av våra medarbetare kommer från utanförskap och kanske t o m utnyttjades för tjänsterna. Vi kommer att göra vårt bästa för att RUT ska få leva kvar och alla våra kunder, mest barnfamiljer, kan fortsätta nyttja tjänsten "vitt".
onsdag 23 juni 2010
Midsommar!
Visst är det fantastiskt med Midsommar och alla härliga ljusa kvällar! Vi lever fortfarande i ett lyckorus efter fredagens härliga invigningsfest. Kontoret ser nästan ut som en blomsteraffär och det är så vackert så.
Idag är det dagen innan Midsommar och vi har verkligen gjort vårt yttersta för att fixa vikarier till de kunder vars hemservicemedarbetare sjukanmälde sig i morse. Vi förstår så väl att man som kund vill ha den service man har räknat med och slår knut på oss själva för att fixa vikarie. Stort TACK till alla underbara medarbetare som ställt upp och jobbat extra!
Nu går vi snart hem och njuter av en härlig Midsommarhelg!
Idag är det dagen innan Midsommar och vi har verkligen gjort vårt yttersta för att fixa vikarier till de kunder vars hemservicemedarbetare sjukanmälde sig i morse. Vi förstår så väl att man som kund vill ha den service man har räknat med och slår knut på oss själva för att fixa vikarie. Stort TACK till alla underbara medarbetare som ställt upp och jobbat extra!
Nu går vi snart hem och njuter av en härlig Midsommarhelg!
lördag 19 juni 2010
Vilken kväll!
Vi har haft över 250 fantastiska gäster som minglat och umgåtts i våra härliga lokaler. Vi är oerhört tacksamma över alla värme och alla lyckönskningar. Tack! Varmt tack också till Lars Holm för ett härligt invigningstal! Musikerna var också helt otroliga. Vilket drag!
torsdag 17 juni 2010
Invigning av våra nya lokaler
Imorgon fredag ska vi ha invigning (eller försfest inför bröllopet!)av våra nya härliga lokaler på Sturegatan 7. Vi har Öppet Hus från 15.00 och framåt. Klockan 17.30 kommer den officiella invigningen att göras och bandet klipps av Företagarnas Regionchef Lars Holm. Våra medarbetare, kunder, samarbetspartner och vi själva ser fram emot morgondagen!
torsdag 10 juni 2010
Rör inte Rut
Nästan alla våra medarbetare går omkring med knappar där det står "Rör inte RUT". För oss känns det ytterst angeläget att RUT-avdraget får vara kvar och vi oroar oss alla naturligtvis för framtiden och hur våra jobb och vårt företag kommer att se ut efter valutgången i höst. Skulle de röd/gröna vinna valet så har de ju sagt att de ska ta bort RUT-avdraget men utvidga ROT-avdraget. Svårt att förstå, tycker vi. Stöd gärna Rör inte RUT genom att gå in på länken. http://www.rorinterut.se
måndag 7 juni 2010
Nu börjar vi komma i ordning
Efter några veckor i nya lokalerna börjar vi känna oss hemma och få ordning på saker och ting. T o m våra tavlor börjar komma på plats och blommor i fönstren. Idag var vi och hämtade ner skylten som satt utanför vårt gamla kontor. Nu ska den fräschas upp och fixas till för de nya lokalerna.
Verksamheten flyter på som vanligt och det har gått relativ smärtfritt att få ordning på all teknik så vi har tillgång till alla data. Vi har haft hjälp av Tobbe och Thomas på Larm & Telefunktion samt Fredrik på Ricoh som alla gjort ett kanonjobb. Tack för det!
Verksamheten flyter på som vanligt och det har gått relativ smärtfritt att få ordning på all teknik så vi har tillgång till alla data. Vi har haft hjälp av Tobbe och Thomas på Larm & Telefunktion samt Fredrik på Ricoh som alla gjort ett kanonjobb. Tack för det!
torsdag 6 maj 2010
Våren är vår
Våren är vår doftande skön...Så börjar en sång som sammanfattar vårt jobb på Livskomfort/AssistansService. Vi har ofta en hög puls i arbetet eftersom vårt mål är att ge våra kunder det man önskar.
Idag har vi haft besök av skolelever som intervjuade Astrid om hur företaget startade och andra intressanta frågor.
Nu har semesterplaneringen börjat både för våra medarbetare men också kunderna. Mycket ska registreras på rätt ställe så att arbetet löper under sommaren också.
Passa på att prova våra tjänster så du får mer tid över till sommaraktiviteter och njuta av ledighet.
Idag har vi haft besök av skolelever som intervjuade Astrid om hur företaget startade och andra intressanta frågor.
Nu har semesterplaneringen börjat både för våra medarbetare men också kunderna. Mycket ska registreras på rätt ställe så att arbetet löper under sommaren också.
Passa på att prova våra tjänster så du får mer tid över till sommaraktiviteter och njuta av ledighet.
onsdag 5 maj 2010
Hektiska dagar
Just nu är vi inne i den mest hektiska perioden i månaden. Vi ska samla in och registrera tidrapporter och även få ut underlag till våra kunder.
Idag har vi också varit på en inspirationsdag för företag inom vård och omsorg. Intressant att höra hur Länsstyrelsen m fl. ser på företagande i länet. Många inspirerande föredrag och nya kontakter.
Härligt att få vara i en bransch som expanderar och sprudlar av liv och nytänkande!
Idag har vi också varit på en inspirationsdag för företag inom vård och omsorg. Intressant att höra hur Länsstyrelsen m fl. ser på företagande i länet. Många inspirerande föredrag och nya kontakter.
Härligt att få vara i en bransch som expanderar och sprudlar av liv och nytänkande!
måndag 3 maj 2010
Första arbetsdagen i maj
Måndagmorgonen har börjat som den brukar. Medarbetarna kommer in glada och fulla av arbetslust för att ge service till våra kunder.
På kontoret går vi igenom alla möten och träffar som ska ske under veckan. Det är fantastiskt att se hur många som har kontakt med Livskomfort/AssistansService varje vecka.
I Assistansservice väntar ett antal myndighetskontakter under veckan och vi är glada för att ge stöd i dessa kontakter.
Ha en trevlig dag!
På kontoret går vi igenom alla möten och träffar som ska ske under veckan. Det är fantastiskt att se hur många som har kontakt med Livskomfort/AssistansService varje vecka.
I Assistansservice väntar ett antal myndighetskontakter under veckan och vi är glada för att ge stöd i dessa kontakter.
Ha en trevlig dag!
fredag 30 april 2010
Valborgsmässoafton - Vårens ankomst
Valborgsmässoafton är förknippat med vårens ankomst. För oss på Livskomfort/AssistansService är det full fart för att ge kunderna den service ni önskar. Allt för att få vårfint till helgen.
I AssistansService har ett flertal kunder som får hjälp med myndighetskontakter och överklagningar. Det är alltid roligt och uppmuntrande när kunden får okej för sina önskemål och behov.
Vi önskar våra kunder och medarbetare en riktigt trevlig Valborg och hälsa våren!
I AssistansService har ett flertal kunder som får hjälp med myndighetskontakter och överklagningar. Det är alltid roligt och uppmuntrande när kunden får okej för sina önskemål och behov.
Vi önskar våra kunder och medarbetare en riktigt trevlig Valborg och hälsa våren!
tisdag 27 april 2010
Många telefonsamtal blir det
Varje morgon ringer telefonen mer eller mindre oavbrutet. Några kunder som blivit sjuka och behöver flytta sitt servicetillfälle. Det är även medarbetare som blir sjuka. Varje morgon pusslar vi fram och tillbaka för att få en bra dag för våra kunder och medarbetare.
Vi är glada att det är ett ständigt inflöde av nya kunder. Vi är stolta över att många kunder stannar länge och ger oss hopp för framtiden.
Välkommen till Livskomfort/AssistansService så får du mer tid för pengarna!
Vi är glada att det är ett ständigt inflöde av nya kunder. Vi är stolta över att många kunder stannar länge och ger oss hopp för framtiden.
Välkommen till Livskomfort/AssistansService så får du mer tid för pengarna!
måndag 26 april 2010
Vilken härlig dag
Måndagar kan ibland kännas jobbiga och man tycker kanske att helgen tog slut väldigt fort. För oss på Livskomfort/AssistansService innebär måndagar en rivstart på veckan. Just idag är vi nog lite extra taggade tackvare den "kick off" vi hade i fredags. Tänk va spännande att få lära känna varandra lite bättre.
Vill du veta mer om oss så besök http://www.livskomfort.se
Vill du veta mer om oss så besök http://www.livskomfort.se
torsdag 22 april 2010
Ingen dag är den andra lik
Det är så spännande att arbeta i servicebranschen med tanke på alla kontakter. Varje dag ringer det många som vill nyttja våra tjänster. Vi är glada för att det ständigt finns ett inflöde med nya kunder. Genom att fler och fler kunder berättar om oss till andra så ökar efterfrågan.
Det känns så bra när kunder ringer för att berätta hur nöjda dom är med servicen men också vad som kan utvecklas och bli bättre. Vår bästa marknadsföring sker från mun till mun.
Det känns så bra när kunder ringer för att berätta hur nöjda dom är med servicen men också vad som kan utvecklas och bli bättre. Vår bästa marknadsföring sker från mun till mun.
onsdag 21 april 2010
Härligt men utmanande med efterfrågan
Som Företag är det alltid härligt att få nya kunder. Det är ett bevis på att ett gott rykte sprids om oss. Vi vill att alla ska vara nöjda för då är vi nöjda.
Vi har ett ständigt inflöde av nya kunder och det finns alltid plats för fler.
Med nya kunder följer också en utökad grupp servicemedarbetare vilket också är roligt. Tänk vilken kompetens och förmåga vi har bland alla våra medarbetare. Det är med glädje vi arbetar för att göra Livskomfort/AssistansService större.
Vi har ett ständigt inflöde av nya kunder och det finns alltid plats för fler.
Med nya kunder följer också en utökad grupp servicemedarbetare vilket också är roligt. Tänk vilken kompetens och förmåga vi har bland alla våra medarbetare. Det är med glädje vi arbetar för att göra Livskomfort/AssistansService större.
tisdag 20 april 2010
Flytten närmar sig
Om drygt en månad ska vi flytta kontoret till nya lokaler. Känns jättespännande och kul att få lite större plats. Inför en flytt så är det mycket som ska hinnas med och planeras.
Idag kunde vi läsa i Corren om RUT-avdraget och vi följer med spänning den pågående debatten.
Igår presenterade vi AssistansService på www.assistanskoll.se Genom att jämföra oss med andra assistansanordnare så kan vi locka fler kunder till oss. Ökad konkurrens leder till utveckling.
Idag kunde vi läsa i Corren om RUT-avdraget och vi följer med spänning den pågående debatten.
Igår presenterade vi AssistansService på www.assistanskoll.se Genom att jämföra oss med andra assistansanordnare så kan vi locka fler kunder till oss. Ökad konkurrens leder till utveckling.
måndag 19 april 2010
Vårstädningar är eftertraktade
Just nu är det högt tryck på vårstädning, fönsterputs och trädgårdsarbete. Vi är jätteglada för all den uppskattning ni visar genom att kontakta oss.
Vi har också börjat få in önskemål om service inför sommaren vilket underlättar vår planering.
I AssistansService är det högtryck på myndighetskontakter och det är alltid viktigt att ge kunden rätt.
I såväl Livskomfort som AssistansService finns det utrymme för fler kunder. Välkommen att kontakta oss och diskutera dina behov av service.
Vi har också börjat få in önskemål om service inför sommaren vilket underlättar vår planering.
I AssistansService är det högtryck på myndighetskontakter och det är alltid viktigt att ge kunden rätt.
I såväl Livskomfort som AssistansService finns det utrymme för fler kunder. Välkommen att kontakta oss och diskutera dina behov av service.
torsdag 15 april 2010
Full fart framåt
Idag känner vi verkligen att vi gör stor nytta och skillnad för våra kunder. Det är många hem som får service varje dag och fler vill ha. Jätteroligt!
När vi blickar framåt så ser vi ett ökande behov av service och ett inflöde av nya kunder och ny personal.
I AssistansService gläds vi över att också få nya kunder men det finns alltid plats för fler.
Du som behöver hjälp med administrationen och annat kring din personliga assistans är vår kund. Hoppas du ser oss som det självklara valet.
När vi blickar framåt så ser vi ett ökande behov av service och ett inflöde av nya kunder och ny personal.
I AssistansService gläds vi över att också få nya kunder men det finns alltid plats för fler.
Du som behöver hjälp med administrationen och annat kring din personliga assistans är vår kund. Hoppas du ser oss som det självklara valet.
tisdag 13 april 2010
Nu är våren här på riktigt
Idag känns det verkligen att det börjar bli vår på allvar. Många kunder ringer och vill ha vårstädning och fönsterputs. Vi är så glada att ni visar oss förtroendet att ge er service.
Igår var vi på Kammarkollegiet där vi deltar i en grupp som utarbetar förslag/exempel på förfrågningsunderlag för LOV, Lagen om Valfrihet.
Ikväll samlar vi alla medarbetare till personalmöte. För att bli säkrare i trafiken kommer delar av personalmötet handla om just det.
Igår var vi på Kammarkollegiet där vi deltar i en grupp som utarbetar förslag/exempel på förfrågningsunderlag för LOV, Lagen om Valfrihet.
Ikväll samlar vi alla medarbetare till personalmöte. För att bli säkrare i trafiken kommer delar av personalmötet handla om just det.
tisdag 6 april 2010
Välkommen tillbaka
Vi hälsar kunder och medarbetare välkomna tillbaka efter påskhelgen.
Idag är våra medarbetare på väg ut till hemmen för att ge service precis som vi brukar. Det är alltid en utmaning för våra medarbetare i driften att få ihop schema och se till att det blir så bra som möjligt.
I eftermiddag gästar vi Frälsningsarméns tisdagsträff för att berätta om fritt val inom hemtjänsten i Linköpings kommun.
Vill ni veta mer om oss så välkommen att besöka http://www.livskomfort.se
Idag är våra medarbetare på väg ut till hemmen för att ge service precis som vi brukar. Det är alltid en utmaning för våra medarbetare i driften att få ihop schema och se till att det blir så bra som möjligt.
I eftermiddag gästar vi Frälsningsarméns tisdagsträff för att berätta om fritt val inom hemtjänsten i Linköpings kommun.
Vill ni veta mer om oss så välkommen att besöka http://www.livskomfort.se
torsdag 1 april 2010
En Glad Påsk
Idag samlar vi ihop alla krafter för att göra vårt yttersta för att alla kunder ska få en Glad påsk. Vi har pusslat och fått ihop dagens schema så att all service blir utförd idag.
Under eftermiddagen kommer vi att besöka PRO i Kärna för att presentera våra verksamheter och bjuda på lite fika.
Vi vill önska Dig en riktigt Glad och avkopplande Påsk!
Under eftermiddagen kommer vi att besöka PRO i Kärna för att presentera våra verksamheter och bjuda på lite fika.
Vi vill önska Dig en riktigt Glad och avkopplande Påsk!
onsdag 31 mars 2010
Snart påskledigt
Nu börjar vi nedräkningen till påskhelgen. Idag har vi lite påskfika för att få lite känsla inför den helg som väntar.
Dagen består av många trevliga och glada samtal med medarbetare och kunder. Vi har också några spännande möten att se fram emot.
Idag får vi besök av Staffan Danielsson som är riksdagsledamot för Centerpartiet. Vi ser fram emot att få informera honom om våra verksamheter i Livskomfort och AssistansService.
Hoppas att han liksom ni andra vill besöka vår hemsida http://www.livskomfort.se
Dagen består av många trevliga och glada samtal med medarbetare och kunder. Vi har också några spännande möten att se fram emot.
Idag får vi besök av Staffan Danielsson som är riksdagsledamot för Centerpartiet. Vi ser fram emot att få informera honom om våra verksamheter i Livskomfort och AssistansService.
Hoppas att han liksom ni andra vill besöka vår hemsida http://www.livskomfort.se
tisdag 30 mars 2010
Våren är här
Idag känns det verkligen som vår. Skönt med solen som skiner in genom kontorsfönstret. Man blir lite piggare och gladare då.
Våra medarbetare är ute och ger service i hemmen. Vi gör allt för att sprida värme och solsken när vi jobbar.
Varje morgon är spännande då många ringer till oss. Hur kan vi leva upp till de behov som kunden har? Jo genom trevliga och arbetsvilliga medarbetare fungerar det riktigt bra.
Vill Du också få mer tid över eller ökad Livskomfort så finns vi för dina behov. Välkommen att kontakta oss!
Våra medarbetare är ute och ger service i hemmen. Vi gör allt för att sprida värme och solsken när vi jobbar.
Varje morgon är spännande då många ringer till oss. Hur kan vi leva upp till de behov som kunden har? Jo genom trevliga och arbetsvilliga medarbetare fungerar det riktigt bra.
Vill Du också få mer tid över eller ökad Livskomfort så finns vi för dina behov. Välkommen att kontakta oss!
måndag 29 mars 2010
Påskveckan - Stilla veckan?
Nu närmar sig påsken med stormsteg. Det är många kunder som genom oss på Livskomfort får service under denna veckan. I AssistansService är det också full rulle med jobb och andra saker som måste ordnas.
I veckan får vi besök av riksdagsledamot Staffan Danielsson. Vi är glada för att han vill komma på besök för att få veta mer om vår verksamhet.
Ibland brukar påskveckan kallas för stilla veckan. Det stämmer inte så väl med oss på Livskomfort men vi ser fram emot påsken.
I veckan får vi besök av riksdagsledamot Staffan Danielsson. Vi är glada för att han vill komma på besök för att få veta mer om vår verksamhet.
Ibland brukar påskveckan kallas för stilla veckan. Det stämmer inte så väl med oss på Livskomfort men vi ser fram emot påsken.
fredag 26 mars 2010
Trevlig helg
Nu har vi nått veckans sista arbetsdag och vi vill önska våra kunder och andra bloggläsare en riktigt trevlig och avkopplande helg.
I AssistansService har vi ett antal medarbetare som jobbar även om det är helg. Oavsett om man jobbar eller är ledig så hoppas vi att ni får en trevlig helg.
I AssistansService har vi ett antal medarbetare som jobbar även om det är helg. Oavsett om man jobbar eller är ledig så hoppas vi att ni får en trevlig helg.
onsdag 24 mars 2010
En vanlig dag
Idag är det en vanlig dag i våra verksamheter. Många olika möten är inbokade. En del intervjuer med jobbsökande och andra viktiga kontakter.
Vi ser en ökad efterfrågan på service i hemmen vilket är glädjande. Både vi och kunderna ska bli nöjda.
I AssistansService funderar vi en hel del kring arbetstekniska hjälpmedel och andra rättighetsfrågor för våra kunder.
Vårt mål är att underlätta din vardag och ge dig mer tid för pengarna!
Vi ser en ökad efterfrågan på service i hemmen vilket är glädjande. Både vi och kunderna ska bli nöjda.
I AssistansService funderar vi en hel del kring arbetstekniska hjälpmedel och andra rättighetsfrågor för våra kunder.
Vårt mål är att underlätta din vardag och ge dig mer tid för pengarna!
tisdag 23 mars 2010
Vi ger Dig mer tid för pengarna
Rubriken är ett av våra värdeord och stämmer helt överens med vår verksamhet. Genom att Du anlitar oss för service i ditt hem så får Du mer tid till annat.
Idag har vi kontorsmöte och det är en viktig del av vårt arbete. Oftast har vi ett högt tempo för att ge den service som är beställd och det blir inte många tillfällen att stämma av läget. På våra kontorsmöten delar vi med oss av erfarenheter från olika arbetsområden i företagen.
Det märks att vi närmar oss påsk. Många önskar rena fönster till påsk och det lovar vi att ordna så långt timmarna räcker.
Vi finns för Dig och ger Dig Livskomfort!
Idag har vi kontorsmöte och det är en viktig del av vårt arbete. Oftast har vi ett högt tempo för att ge den service som är beställd och det blir inte många tillfällen att stämma av läget. På våra kontorsmöten delar vi med oss av erfarenheter från olika arbetsområden i företagen.
Det märks att vi närmar oss påsk. Många önskar rena fönster till påsk och det lovar vi att ordna så långt timmarna räcker.
Vi finns för Dig och ger Dig Livskomfort!
måndag 22 mars 2010
Ny vecka med nya möjligheter
Först vill Vi säga tack till alla som besökte oss i vår monter på Motala Expo. Det var två trevliga dagar och många givande kontakter.
Idag är vi på seminariedag på Konsert och Kongress i Linköping. Alltid kul att möta andra företagare och utbyta lite erfarenheter och knyta nya kontakter.
Det är också många hem som får besök av oss idag. Vi trivs så bra med att ge den service Ni vill ha. Om du inte har provat våra tjänster så är du varmt välkommen att kontakta oss så vi kan berätta mer.
Önskar alla en trevlig vecka!
Idag är vi på seminariedag på Konsert och Kongress i Linköping. Alltid kul att möta andra företagare och utbyta lite erfarenheter och knyta nya kontakter.
Det är också många hem som får besök av oss idag. Vi trivs så bra med att ge den service Ni vill ha. Om du inte har provat våra tjänster så är du varmt välkommen att kontakta oss så vi kan berätta mer.
Önskar alla en trevlig vecka!
fredag 19 mars 2010
Ingen lugn fredag
Fredagarna brukar vara lugna och man känner av att helgen närmar sig men inte hos oss. Idag har vi fått pussla på alla sätt och vis för att få ihop våra servicetillfällen hos kunderna. Vi fick problem med en av våra firmabilar igår och det skapar bekymmer i vår logistik. Alla bekymmer är till för att lösas.
Vi ser fram emot Motala Expo som öppnar idag och pågår till imorgon eftermiddag.
Livskomfort/AssistansService önskar Dig en riktigt skön och avkopplande helg.
Vi ser fram emot Motala Expo som öppnar idag och pågår till imorgon eftermiddag.
Livskomfort/AssistansService önskar Dig en riktigt skön och avkopplande helg.
torsdag 18 mars 2010
Full fart framåt
Med den rubriken kan vi sammanfatta all vår verksamhet. I både Livskomfort och Assistansservice rullar det på bra. Idag har vi en rad olika möten inbokade med andra företag och även nya kunder. Vi ser en ökad efterfrågad av våra tjänster vilket gläder oss.
I dessa dagar får vi mycket frågor om "RUT-avdragets" vara eller inte vara. Vi gör allt vi kan för att påverka beslutsfattare på olika nivåer och visa på nyttan av RUT.
Kämpa på tillsammans med oss!
I dessa dagar får vi mycket frågor om "RUT-avdragets" vara eller inte vara. Vi gör allt vi kan för att påverka beslutsfattare på olika nivåer och visa på nyttan av RUT.
Kämpa på tillsammans med oss!
onsdag 17 mars 2010
Spännande med nya kontakter
Idag har vi varit på http://www.sofiesgard.se. En jättebra och spännande verksamhet för barn och ungdomar i Söderköping. Vi fick också många nya företagskontakter som kan bli användbara i framtiden.
I eftermiddag gäller det att plocka ihop allting till Motala Expo http://motala.se/Foretagare/Motala-Expo-Besokare/ där vi ska vara utställare. Hoppas ni vill komma och besöka oss.
I eftermiddag gäller det att plocka ihop allting till Motala Expo http://motala.se/Foretagare/Motala-Expo-Besokare/ där vi ska vara utställare. Hoppas ni vill komma och besöka oss.
Servicenivån är hög
Varje dag när vi öppnar kontoret är det en lång kö av medarbetare som kommer och kvitterar ut nycklar till alla hem som ska ha service under dagen.
På dagens agenda står också ett besök på Sofies Gård i Söderköping. En intressant verksamhet som vi kan ha stort utbyte av. Det finns alltid behov av kontakter, utbyte och utveckling.
Det är också en hel del administrativt arbete på kontoret idag. Många tidrapporter och många telefonsamtal ska ringas och/eller besvaras.
Det roligaste som finns är när kunder och blivande kunder ringer och pratar med oss. Vi finns för dig och ger dig mer tid för pengarna.
På dagens agenda står också ett besök på Sofies Gård i Söderköping. En intressant verksamhet som vi kan ha stort utbyte av. Det finns alltid behov av kontakter, utbyte och utveckling.
Det är också en hel del administrativt arbete på kontoret idag. Många tidrapporter och många telefonsamtal ska ringas och/eller besvaras.
Det roligaste som finns är när kunder och blivande kunder ringer och pratar med oss. Vi finns för dig och ger dig mer tid för pengarna.
tisdag 16 mars 2010
Våren närmar sig med stormsteg
Idag kan vi konstatera att våren och sommaren är på väg. Solen lyser in på kontoret och värmer oss. Detsamma gör ni som kunder när vi ger er service. På agendan står schemaläggning och framtidsplanering. Om du inte vet vad vi kan erbjuda så besök vår hemsida http://www.livskomfort.se Vi ger dig det du behöver!
måndag 15 mars 2010
Nöjda och fyllda av förväntan
I helgen deltog vi som utställare på Bomässan i Norrköping. Det var väldigt trevligt och många besökte oss i montern. Nu har vi en helt ny vecka framför och det är många hem i Norrköping, Linköping och Motala med omnejd som kommer få service av oss.
På mässan var det mycket frågor om RUT-avdraget och vad vi tror om framtiden. Livskomfort/AssistansService ser positivt framåt och jobbar med full fart tills något annat händer.
Denna veckan är det som vanligt en hel del möten med andra företagare, organisationer m fl. som på olika sätt har anledning att möta oss.
Om Du är nyfiken på vad vi kan erbjuda Dig så ta en titt på http://www.livskomfort.se
På mässan var det mycket frågor om RUT-avdraget och vad vi tror om framtiden. Livskomfort/AssistansService ser positivt framåt och jobbar med full fart tills något annat händer.
Denna veckan är det som vanligt en hel del möten med andra företagare, organisationer m fl. som på olika sätt har anledning att möta oss.
Om Du är nyfiken på vad vi kan erbjuda Dig så ta en titt på http://www.livskomfort.se
lördag 13 mars 2010
Ny dag på Boendemässan
Om bara några minuter öppnar Bomässan i Norrköping för dagen. Vi är laddade och tända på att möta besökarna och ge Livskomfort i hemmet. Igår var det drygt 800 besökare på mässan. Många besökare stannade till i vår monter och var glada över våra tjänster. Jättekul också att få stöd i "RUT-debatten". Idag hoppas vi på ännu fler besökare och vi ser fram emot dagen. Kom till Stadium Arena och besök oss i monter 163.
fredag 12 mars 2010
Livskomfort finns nära dig i helgen
http://bomassa.se/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=374
Idag slås portarna upp till Bomässan i Norrköping. Livskomfort/AssistansService finns på plats för att möta kunder och andra intresserade. Vi finns i monter 165, välkommen att besöka oss där.
Parallellt med mässan pågår också vår serviceverksamhet där vi fixar ett rent hem till helgen. Hoppas ni får en bra helg och glöm inte att titta in till oss om Ni är i Norrköping.
Idag slås portarna upp till Bomässan i Norrköping. Livskomfort/AssistansService finns på plats för att möta kunder och andra intresserade. Vi finns i monter 165, välkommen att besöka oss där.
Parallellt med mässan pågår också vår serviceverksamhet där vi fixar ett rent hem till helgen. Hoppas ni får en bra helg och glöm inte att titta in till oss om Ni är i Norrköping.
onsdag 10 mars 2010
Föredrag och utställning
Livskomfort är auktoriserad utförare inom hemtjänsten i Linköpings kommun och ges ofta möjlighet att presentera våra tjänster. Idag ska vi vara på Hagdahls Seniorcenter och berätta om oss och vad vi kan erbjuda. Kom gärna dit och prata med oss.
Ikväll väntar ett informationsmöte i Motala om Lagen om Valfrihet.
Livskomfort/AssistansService är redan idag verksamma i Motala och vi tycker det är viktigt att vara med i dialog med kommuner och andra som är intresserad av oss och våra tjänster.
Vi laddar också för Boendemässan på Stadium Arena i Norrköping. Från fredag kl 10 till söndag kl 17 finns vi på plats tillsammans med Middagskorgen. Kom gärna dit!
Ikväll väntar ett informationsmöte i Motala om Lagen om Valfrihet.
Livskomfort/AssistansService är redan idag verksamma i Motala och vi tycker det är viktigt att vara med i dialog med kommuner och andra som är intresserad av oss och våra tjänster.
Vi laddar också för Boendemässan på Stadium Arena i Norrköping. Från fredag kl 10 till söndag kl 17 finns vi på plats tillsammans med Middagskorgen. Kom gärna dit!
tisdag 9 mars 2010
Livskomfort/AssistansService påverkar framtiden
För oss på Livskomfort/AssistansService är det en självklarhet att Du som kund får välja och bestämma över din service. För att förverkliga vår vision om valfrihet och inflytande deltar vi i ett arbete på Kammarkollegiet om Lagen Om Valfrihet. I det arbetet utarbetas just nu ett dokument som ska tjäna som vägledning för kommuner vid upphandling. Vi får stort gehör för våra synpunkter om att kunden är den som ska ha makten och möjligheten att välja. Det är också viktigt att Du som kund kan se skillnaden mellan tjänster och välja det som passar Dig bäst. Livskomfort/AssistansService påverkar framtidens tjänster.
Idag har vi en rad möten och kontorsarbete parallellt med att våra medarbetare ger service i Ditt hem. Glöm inte att Du kan få mer tid för pengarna genom att beställa service från oss.
Idag har vi en rad möten och kontorsarbete parallellt med att våra medarbetare ger service i Ditt hem. Glöm inte att Du kan få mer tid för pengarna genom att beställa service från oss.
fredag 5 mars 2010
Solig vinterdag och snart helg
Idag samlar vi ihop alla våra krafter för att göra ett antal hem skinande rena till helgen. När solen skiner så blir vi gladare och gör om möjligt en större insats för kunderna. Nu ligger vi också i planering inför Bomässan i Norrköping den 12-14 mars då vi kommer att ställa ut tillsammans med Middagskorgen. Har du vägarna förbi Norrköping så kom och besök oss.
Vi önskar Dig en riktigt trevlig och avkopplande helg!
Vi önskar Dig en riktigt trevlig och avkopplande helg!
torsdag 4 mars 2010
Ett spännande yrke
Att jobba med hushållsnära tjänster är spännande just dessa dagar. Aldrig tidigare har vårt jobb synts så mycket i media som nu. Vi är glad över alla er som tycker att vi gör nytta och skillnad i er livssituation.
Nu har vi en intensiv period då vi ska se till att alla papper för förra månaden blir rätt och också blicka framåt mot våren. Visst är det underbart att det börjar bli ljusare ute och att vårsolen värmer.
I AssistansService ser vi en ökad efterfrågan på våra rådgivningstjänster. Många vill ha hjälp med skrivningar och annat för att få sina behov tillgodosedda. Känns roligt varje gång en kund blir nöjd.
Vi träffar ofta andra företagare som undrar vad vi jobbar med och när dom får veta så blir dom glatt överraskade.
Nu har vi en intensiv period då vi ska se till att alla papper för förra månaden blir rätt och också blicka framåt mot våren. Visst är det underbart att det börjar bli ljusare ute och att vårsolen värmer.
I AssistansService ser vi en ökad efterfrågan på våra rådgivningstjänster. Många vill ha hjälp med skrivningar och annat för att få sina behov tillgodosedda. Känns roligt varje gång en kund blir nöjd.
Vi träffar ofta andra företagare som undrar vad vi jobbar med och när dom får veta så blir dom glatt överraskade.
onsdag 3 mars 2010
Mitt i veckan eller närmare helgen?
Onsdag är den dag då vissa tycker att man är mitt i veckan och andra säger att helgen närmar sig. Oavsett vilket så är vi i full gång med service till våra kunder, fakturahantering mm. Det är alltid intensiva dagar i vår verksamhet men början på varje månad är än mer hektisk.
I AssistansService märker vi en ökning av våra rådgivningstjänster och hjälp med myndighetskontakter. Jättekul!
Vi är stolta att jobba i en bransch som sysselsätter drygt 11 400 personer inom hushållsnära tjänster. Inom Assistansen är det också många sysselsatta.
I AssistansService märker vi en ökning av våra rådgivningstjänster och hjälp med myndighetskontakter. Jättekul!
Vi är stolta att jobba i en bransch som sysselsätter drygt 11 400 personer inom hushållsnära tjänster. Inom Assistansen är det också många sysselsatta.
tisdag 2 mars 2010
AssistansService för Dig!
I vårt företag AssistansService AB erbjuder vi personlig assistans utifrån dina behov och önskemål. Genom oss får du fullständig koll på din assistansersättning och förfogar över dina pengar. Vi erbjuder också stöd och service kring hjälpmedel, fondansökningar, rådgivning, tillgänglighetsfrågor mm. Välkommen att kontakta oss!
måndag 1 mars 2010
Nu är det snart vår
Efter att sportlovsveckan passerat så ser vi fram mot våren även om det känns långt borta just idag med tanke på att snöar igen. Du kanske känner att du vill börja vårstäda eller putsa dina fönster eller helt enkelt bara ta hand om storstädningen som väntat länge. Vi ger dig mer tid för pengarna. Livskomfort utför stor-, veckostädning och fönsterputs. Har frågor om vårt utbud så tveka inte att ringa till oss.
I Assistansservice jobbar vi på och ser till att ge våra kunder allt för en bättre vardag. Vi har plats för flera kunder. Om du känner någon som behöver personlig assistans eller vill ha vår service så finns vi för alla. Vi ger Dig stöd i myndighetskontakter, självbestämmande över din assistans och tydliga månadsredovisningar där du ser hur din assistansersättning använts.
I Assistansservice jobbar vi på och ser till att ge våra kunder allt för en bättre vardag. Vi har plats för flera kunder. Om du känner någon som behöver personlig assistans eller vill ha vår service så finns vi för alla. Vi ger Dig stöd i myndighetskontakter, självbestämmande över din assistans och tydliga månadsredovisningar där du ser hur din assistansersättning använts.
torsdag 25 februari 2010
Snart är det slut på veckan
Idag går verksamheten på högvarv. Vi försöker komma till alla våra kunder precis som vi lovat. I dessa tider då det går både förkylningar och maginfluensa påverkas även vi. Några av våra nitiska medarbetare är sjuka men vi gör allt vi kan för att ge den service vi lovat.
Besök oss på www.livskomfort.se för att läsa mer om våra tjänster.
Besök oss på www.livskomfort.se för att läsa mer om våra tjänster.
tisdag 23 februari 2010
Nu är det vinter, nu är det vinter, det var väl roligt HURRA!
Idag inledde vi dagen med att skotta oss fram till dörren. Väl inne så startade vi arbetsdagen med att lyssna av våra meddelanden som kommit från kunder och medarbetare. När det var avklarat vidtog nyckelkvittering till våra kunder som ska ha service idag. Våra medarbetare är otroliga som klarar sig fram i modden på våra gator. Nu hoppas vi att det slutar snöa så vi kan nå våra kunder lättare.
måndag 22 februari 2010
Har Du sportlovsledigt? Det har inte vi.
Även om det är sportlov för alla skolelever denna veckan så påverkar det inte oss. Vi jobbar som alltid med att städa och ge service till våra kunder. Efter helgens snöoväder och morgonens kyla kan det vara svårt att ta sig fram till kunderna. Vi kommer så fort vi kan. Det finns inget bättre än att komma in i värmen hos våra kunder och kunna ge lite tillbaka genom våra besök.
Vill Du också få Livskomfort i ditt liv? Vi finns för dig och du är alltid välkommen till oss.
Vill Du också få Livskomfort i ditt liv? Vi finns för dig och du är alltid välkommen till oss.
torsdag 18 februari 2010
Härlig dag i serviceanda
Idag jobbar vi på som vanligt. Ja, om det finns något "som är som vanligt". Ingen dag är den andra lik när man jobbar i servicebranschen. Våra medarbetare gör ett jättejobb i många hem i Linköping och Norrköping. På kontoret försöker vi samordna och utgöra sambandscentral för allt arbete. Vi står också för marknadsföring och utveckling av våra företag.
I AssistansService AB ger vi service i form av personlig assistans med kunden i centrum. Inga beslut tas utan att kunden är med och bestämmer.
Önskar er alla en trevlig dag!
I AssistansService AB ger vi service i form av personlig assistans med kunden i centrum. Inga beslut tas utan att kunden är med och bestämmer.
Önskar er alla en trevlig dag!
onsdag 17 februari 2010
Full rulle varje dag
Varje dag är en ny möjlighet att ge service till våra kunder. Många hem får besök idag och många får sin personliga assistans utförd med hög kvalitet.
På kontoret har vi full rulle med inkommande samtal och möten av olika slag. Det är spännande när telefonen ringer eller när någon kommer in. Alltid intressant att se vad vi kan göra för våra kunder. Mycket pysslande brukar ge ett gott resultat.
Vi önskar er en trevlig dag!
På kontoret har vi full rulle med inkommande samtal och möten av olika slag. Det är spännande när telefonen ringer eller när någon kommer in. Alltid intressant att se vad vi kan göra för våra kunder. Mycket pysslande brukar ge ett gott resultat.
Vi önskar er en trevlig dag!
måndag 15 februari 2010
Välkommen till en ny vecka med oss på Livskomfort/AssistansService
Varje morgon kl 07 tänds flitens lampa på vårt kontor. Då kommer dom första medarbetarna för att påbörja sin arbetsvecka för kundernas bästa. Vi lyssnar också av ev. meddelanden om sjukdom bland personal eller kunder.
Idag är det flera möten med kunder och andra företagspartners inplanerade och tidigt ikväll har vi personalmöte. Vid våra personalmöten ses vi alla tillsammans, vilket inte är så vanligt förekommande under arbetsveckan.
Vi önskar er alla en riktigt trevlig måndag och en fortsatt bra vecka.
Idag är det flera möten med kunder och andra företagspartners inplanerade och tidigt ikväll har vi personalmöte. Vid våra personalmöten ses vi alla tillsammans, vilket inte är så vanligt förekommande under arbetsveckan.
Vi önskar er alla en riktigt trevlig måndag och en fortsatt bra vecka.
torsdag 11 februari 2010
Torsdag betyder soppa
Idag började vi arbetsdagen med bitande kyla. Vintern är här på riktigt och än känns det långt till våren. Det är trots kylan skönt att se ljuset återvända och ge oss längre dagar. Vi är alltid glada över att våra kunder ger oss värme när vi kommer med service till var och en.
Ikväll är vi medarrangörer för en nätverksträff för kvinnliga företagare. Vi kommer möta ett 50-tal kvinnliga entreprenörer och hoppas på en trevlig kväll.
Vill du veta mer om vårt företag så finns vår webbplats http://www.livskomfort.se
En trevlig dag önskar vi våra kunder och Dig som ännu inte är kund hos oss!
Ikväll är vi medarrangörer för en nätverksträff för kvinnliga företagare. Vi kommer möta ett 50-tal kvinnliga entreprenörer och hoppas på en trevlig kväll.
Vill du veta mer om vårt företag så finns vår webbplats http://www.livskomfort.se
En trevlig dag önskar vi våra kunder och Dig som ännu inte är kund hos oss!
onsdag 10 februari 2010
Onsdag mitt i veckan
Tänk vad många intressanta kontakter man kan få genom att träffa nya människor. Idag inledde vi arbetsdagen med att delta i ett företagsmingel och fick många nya kontakter med andra företagare. Dagen i övrigt innehåller många möten för vår administrativa personal och för våra medarbetare "ute på fältet" är det många hem som ska bli skinande rena.
I AssistansService AB är det faktureringstider och redovisningar till Försäkringskassan som ska lämnas in i tid.
Mitt i allt detta har vi alltid tid för såväl gamla kunder som nya.
I AssistansService AB är det faktureringstider och redovisningar till Försäkringskassan som ska lämnas in i tid.
Mitt i allt detta har vi alltid tid för såväl gamla kunder som nya.
måndag 8 februari 2010
Måndag är möjligheternas dag
Med utvilade medarbetare tar vi oss an en ny arbetsvecka. Tänk att varje dag är möjligheternas dag. Idag har vi bokslutsarbete, kundbesök och lite interna möten på agendan. Mellan våra olika möten hinner vi också planera och blicka framåt.
Vår ambition är att finnas till för våra kunder. Service efter kundens önskemål är en självklarthet för oss.
I AssistansService ger vi personlig assistans utifrån kundens egna önskemål. Kunden har makten över sitt liv.
Vår ambition är att finnas till för våra kunder. Service efter kundens önskemål är en självklarthet för oss.
I AssistansService ger vi personlig assistans utifrån kundens egna önskemål. Kunden har makten över sitt liv.
fredag 5 februari 2010
En härlig vinterdag
Vilket underbart vinterväder vi har idag. Solen skiner och det är lagom kallt för att njuta av snön. Idag blir många hem iordninggjorda inför helgen. Hoppas det blir till belåtenhet för er som är våra kunder. Kanske känner Du som ännu inte är kund hos oss att det skulle vara skönt att komma hem och mötas av ett nystädat hem. Välkommen med Din beställning.
Vi önskar alla en trevlig helg!
Vi önskar alla en trevlig helg!
torsdag 4 februari 2010
Viktiga kontakter varje dag
För att vara ett framgångsrikt företag så gäller det att skapa ett brett nätverk av människor och företagskontakter. Idag har vi flera möten inplanerade för att träffa andra entreprenörer. Det är också bra att hålla sig fram i olika sammanhang som mässor, rekryteringsdagar mm.
Det känns som vi har många trevliga kontakter att vårda och värna.
Förutom dessa kontakter är våra kundkontakter enormt viktiga. Eftersom vi alltid har utrymme för fler kunder så är Du också välkommen som kund hos oss. Du väljer själv om Du vill ha service vid enstaka tillfälle eller återkommande. Vi gör allt för att tillgodose Dina önskemål.
Det känns som vi har många trevliga kontakter att vårda och värna.
Förutom dessa kontakter är våra kundkontakter enormt viktiga. Eftersom vi alltid har utrymme för fler kunder så är Du också välkommen som kund hos oss. Du väljer själv om Du vill ha service vid enstaka tillfälle eller återkommande. Vi gör allt för att tillgodose Dina önskemål.
onsdag 3 februari 2010
Nej, se det snöar....
Idag är det en utmaning att jobba i servicebranschen. Våra tappra medarbetare gör verkligen sitt yttersta för att komma fram till kunderna. Från vår horisont vore vi tacksamma om snön kunde stanna där den kom ifrån. :) Givetvis är det vackert och ljust men mängden är aningens för mycket. :)
Vi är mitt uppe i bokslutsarbete så kontoret dignar av pärmar och papper. Det räknas siffror både högt och lågt.
Önskar er alla en härlig vinterdag!
Vi är mitt uppe i bokslutsarbete så kontoret dignar av pärmar och papper. Det räknas siffror både högt och lågt.
Önskar er alla en härlig vinterdag!
fredag 29 januari 2010
Nu är det slut på veckan......
Idag kommer vi nog att gå om varandra eller krocka i dörren. Många kundkontakter och möten står på dagens agenda. Lunchen kommer att bestå av två olika aktiviteter. Några av oss ska gå på sopplunch med Svensk Näringsliv, Företagarna m.fl. Några ska träffa VD för Hjälpmedelscentrum och prata lite aktuella frågor. Dessutom har vi många hem som ska få service. Vi är så glada att ni väljer oss när ni vill ha tid över till annat.
Önskar er alla en trevlig helg!
Önskar er alla en trevlig helg!
torsdag 28 januari 2010
Vi jobbar även kvällar
Igår arrangerade vi tillsammans med Middagskorgen http://www.middagskorgen.se Östgöta mat http://www.ostgotamat.se , Slaka Potatis http://www.slakapotatis.se och Britta och Lennarts Nära Kött http://www.vikingbeef.se en trevlig kväll för våra kunder. Många trotsade vädret och kom ändå. Tack för att Ni gjorde kvällen så lyckad. Läs också på http://middagskorgen.blogspot.com
Vi kommer trots vädret
Idag är det många som funderade på hur dom skulle ta sig ut. Så gjorde också vi på Livskomfort/AssistansService. Vi vill göra vårt bästa för Er som är våra kunder och vi kommer som utlovat men hoppas att ni har förståelse för att det kan ta lite längre tid med tanke på vädret. Tackvare Er får vi lite värme i vinterkylan. Det kanske finns någon som inte vet vad vi kan erbjuda? Då är ni välkomna att besöka vår hemsida www.livskomfort.se eller kontakta oss på telefon (nummer finns längst ner på bloggen). Ta väl hand om er i snön och kylan!
onsdag 27 januari 2010
Mitten av veckan - Vad återstår?
Ja då har vi nått mitten på den här arbetsveckan. Som vanligt väldigt intensivt men roligt med alla kontakter och allt som ska ordnas till det bästa. Vi planerar lite aktiviteter tillsammans med andra företag när snön har smält, om den nu gör det....:) Känns spännande att fundera över utveckling av företaget och andra saker som bidrar till att vi måste tänka till ibland. Önskar alla läsare en skön onsdagkväll och hoppas att ni inte blir insnöade.
måndag 25 januari 2010
En kylig vinterdag men kunderna värmer
Idag har vi ännu en kylig vinterdag, ja visserligen ska det vara kallt på vintern men... Måndagar innebär genomgång av veckans aktiviteter. Oftast är dagarna inbokade med kundmöten och andra intressanta samtal. Vår driftsavdelning försöker att alltid göra det bästa för kunden och se till att vi kan ge den service som beställts, ett evigt men roligt pusslande. Vi planerar för en rad marknadsaktiviteter under våren och längtar tills snön smälter.
Livskomfort/AssistansService önskar alla en trevlig dag!
Livskomfort/AssistansService önskar alla en trevlig dag!
fredag 22 januari 2010
Önskar Dig en trevlig helg
Nu har en hel arbetsvecka nått sitt slut. Många är dom hem som fått service denna veckan. Men det finns alltid plats för fler.... Har Du inte provat någon av våra tjänster så välkommen att prova. Vi får många nya kontakter varje dag och är så glada för att Du sprider ryktet om hur skönt Du tycker det är att få servicen utförd. Nu önskar vi en riktigt trevlig helg i vinterlandskapet. Ses på måndag!
torsdag 21 januari 2010
Vi finns till för Dig
Varje dag åker våra medarbetare ut till våra kunder för att underlätta deras vardag. Målet med våra tjänster är att ge kunden mer tid över till sånt som man gärna vill göra. Vi är glada när fler ringer och vill nyttja våra tjänster. Idag väntar kundbesök, samtal och andra kontakter för att presentera företaget.
Du kanske har funderat på hur och var du kan få hjälp att ansöka om personlig assistans eller vilket företag Du ska anlita för att få bäst service.
Inflytande och makt över sitt liv är det viktigaste vi kan ge våra kunder i AssistansService. Vill du bestämma över din egen assistans så är AssistansService det självklara valet för Dig!
Du kanske har funderat på hur och var du kan få hjälp att ansöka om personlig assistans eller vilket företag Du ska anlita för att få bäst service.
Inflytande och makt över sitt liv är det viktigaste vi kan ge våra kunder i AssistansService. Vill du bestämma över din egen assistans så är AssistansService det självklara valet för Dig!
onsdag 20 januari 2010
En dag fylld av aktivitet
Många möten och kundkontakter står på agendan idag. Vi ska också jobba fram en rad marknadsaktiviteter. Håll ögonen öppna efter våra aktiviteter. Glöm inte att kontakta oss om Du vill ha mer tid över till annat.
Livskomfort underlättar Din vardag!
Livskomfort underlättar Din vardag!
tisdag 19 januari 2010
Välkommen till oss
Här kommer Du kunna följa vad vi i Livskomfort och AssistansService fyller våra dagar med. Vi hoppas att Du gör det till en vana att besöka bloggen och vår hemsida http://www.livskomfort.se/
Livskomfort/AssistansService har funnits sedan 2003 men vi har lång erfarenhet av servicetjänster. Livskomfort har kunder över hela Östergötland. I AssistansService har vi kunder över hela Sverige.
Har Du frågor om oss eller vill ta del av vårt utbud så tveka inte att ta kontakt.
Vi finns för att underlätta Din vardag!
Livskomfort/AssistansService har funnits sedan 2003 men vi har lång erfarenhet av servicetjänster. Livskomfort har kunder över hela Östergötland. I AssistansService har vi kunder över hela Sverige.
Har Du frågor om oss eller vill ta del av vårt utbud så tveka inte att ta kontakt.
Vi finns för att underlätta Din vardag!
Etiketter: personlig assistans, hemtjänst
hemtjänst,
hushållsavdrag,
hushållsnära tjänster,
Personlig Assistans
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)