Valborgsmässoafton är förknippat med vårens ankomst. För oss på Livskomfort/AssistansService är det full fart för att ge kunderna den service ni önskar. Allt för att få vårfint till helgen.
I AssistansService har ett flertal kunder som får hjälp med myndighetskontakter och överklagningar. Det är alltid roligt och uppmuntrande när kunden får okej för sina önskemål och behov.
Vi önskar våra kunder och medarbetare en riktigt trevlig Valborg och hälsa våren!
fredag 30 april 2010
tisdag 27 april 2010
Många telefonsamtal blir det
Varje morgon ringer telefonen mer eller mindre oavbrutet. Några kunder som blivit sjuka och behöver flytta sitt servicetillfälle. Det är även medarbetare som blir sjuka. Varje morgon pusslar vi fram och tillbaka för att få en bra dag för våra kunder och medarbetare.
Vi är glada att det är ett ständigt inflöde av nya kunder. Vi är stolta över att många kunder stannar länge och ger oss hopp för framtiden.
Välkommen till Livskomfort/AssistansService så får du mer tid för pengarna!
Vi är glada att det är ett ständigt inflöde av nya kunder. Vi är stolta över att många kunder stannar länge och ger oss hopp för framtiden.
Välkommen till Livskomfort/AssistansService så får du mer tid för pengarna!
måndag 26 april 2010
Vilken härlig dag
Måndagar kan ibland kännas jobbiga och man tycker kanske att helgen tog slut väldigt fort. För oss på Livskomfort/AssistansService innebär måndagar en rivstart på veckan. Just idag är vi nog lite extra taggade tackvare den "kick off" vi hade i fredags. Tänk va spännande att få lära känna varandra lite bättre.
Vill du veta mer om oss så besök http://www.livskomfort.se
Vill du veta mer om oss så besök http://www.livskomfort.se
torsdag 22 april 2010
Ingen dag är den andra lik
Det är så spännande att arbeta i servicebranschen med tanke på alla kontakter. Varje dag ringer det många som vill nyttja våra tjänster. Vi är glada för att det ständigt finns ett inflöde med nya kunder. Genom att fler och fler kunder berättar om oss till andra så ökar efterfrågan.
Det känns så bra när kunder ringer för att berätta hur nöjda dom är med servicen men också vad som kan utvecklas och bli bättre. Vår bästa marknadsföring sker från mun till mun.
Det känns så bra när kunder ringer för att berätta hur nöjda dom är med servicen men också vad som kan utvecklas och bli bättre. Vår bästa marknadsföring sker från mun till mun.
onsdag 21 april 2010
Härligt men utmanande med efterfrågan
Som Företag är det alltid härligt att få nya kunder. Det är ett bevis på att ett gott rykte sprids om oss. Vi vill att alla ska vara nöjda för då är vi nöjda.
Vi har ett ständigt inflöde av nya kunder och det finns alltid plats för fler.
Med nya kunder följer också en utökad grupp servicemedarbetare vilket också är roligt. Tänk vilken kompetens och förmåga vi har bland alla våra medarbetare. Det är med glädje vi arbetar för att göra Livskomfort/AssistansService större.
Vi har ett ständigt inflöde av nya kunder och det finns alltid plats för fler.
Med nya kunder följer också en utökad grupp servicemedarbetare vilket också är roligt. Tänk vilken kompetens och förmåga vi har bland alla våra medarbetare. Det är med glädje vi arbetar för att göra Livskomfort/AssistansService större.
tisdag 20 april 2010
Flytten närmar sig
Om drygt en månad ska vi flytta kontoret till nya lokaler. Känns jättespännande och kul att få lite större plats. Inför en flytt så är det mycket som ska hinnas med och planeras.
Idag kunde vi läsa i Corren om RUT-avdraget och vi följer med spänning den pågående debatten.
Igår presenterade vi AssistansService på www.assistanskoll.se Genom att jämföra oss med andra assistansanordnare så kan vi locka fler kunder till oss. Ökad konkurrens leder till utveckling.
Idag kunde vi läsa i Corren om RUT-avdraget och vi följer med spänning den pågående debatten.
Igår presenterade vi AssistansService på www.assistanskoll.se Genom att jämföra oss med andra assistansanordnare så kan vi locka fler kunder till oss. Ökad konkurrens leder till utveckling.
måndag 19 april 2010
Vårstädningar är eftertraktade
Just nu är det högt tryck på vårstädning, fönsterputs och trädgårdsarbete. Vi är jätteglada för all den uppskattning ni visar genom att kontakta oss.
Vi har också börjat få in önskemål om service inför sommaren vilket underlättar vår planering.
I AssistansService är det högtryck på myndighetskontakter och det är alltid viktigt att ge kunden rätt.
I såväl Livskomfort som AssistansService finns det utrymme för fler kunder. Välkommen att kontakta oss och diskutera dina behov av service.
Vi har också börjat få in önskemål om service inför sommaren vilket underlättar vår planering.
I AssistansService är det högtryck på myndighetskontakter och det är alltid viktigt att ge kunden rätt.
I såväl Livskomfort som AssistansService finns det utrymme för fler kunder. Välkommen att kontakta oss och diskutera dina behov av service.
torsdag 15 april 2010
Full fart framåt
Idag känner vi verkligen att vi gör stor nytta och skillnad för våra kunder. Det är många hem som får service varje dag och fler vill ha. Jätteroligt!
När vi blickar framåt så ser vi ett ökande behov av service och ett inflöde av nya kunder och ny personal.
I AssistansService gläds vi över att också få nya kunder men det finns alltid plats för fler.
Du som behöver hjälp med administrationen och annat kring din personliga assistans är vår kund. Hoppas du ser oss som det självklara valet.
När vi blickar framåt så ser vi ett ökande behov av service och ett inflöde av nya kunder och ny personal.
I AssistansService gläds vi över att också få nya kunder men det finns alltid plats för fler.
Du som behöver hjälp med administrationen och annat kring din personliga assistans är vår kund. Hoppas du ser oss som det självklara valet.
tisdag 13 april 2010
Nu är våren här på riktigt
Idag känns det verkligen att det börjar bli vår på allvar. Många kunder ringer och vill ha vårstädning och fönsterputs. Vi är så glada att ni visar oss förtroendet att ge er service.
Igår var vi på Kammarkollegiet där vi deltar i en grupp som utarbetar förslag/exempel på förfrågningsunderlag för LOV, Lagen om Valfrihet.
Ikväll samlar vi alla medarbetare till personalmöte. För att bli säkrare i trafiken kommer delar av personalmötet handla om just det.
Igår var vi på Kammarkollegiet där vi deltar i en grupp som utarbetar förslag/exempel på förfrågningsunderlag för LOV, Lagen om Valfrihet.
Ikväll samlar vi alla medarbetare till personalmöte. För att bli säkrare i trafiken kommer delar av personalmötet handla om just det.
tisdag 6 april 2010
Välkommen tillbaka
Vi hälsar kunder och medarbetare välkomna tillbaka efter påskhelgen.
Idag är våra medarbetare på väg ut till hemmen för att ge service precis som vi brukar. Det är alltid en utmaning för våra medarbetare i driften att få ihop schema och se till att det blir så bra som möjligt.
I eftermiddag gästar vi Frälsningsarméns tisdagsträff för att berätta om fritt val inom hemtjänsten i Linköpings kommun.
Vill ni veta mer om oss så välkommen att besöka http://www.livskomfort.se
Idag är våra medarbetare på väg ut till hemmen för att ge service precis som vi brukar. Det är alltid en utmaning för våra medarbetare i driften att få ihop schema och se till att det blir så bra som möjligt.
I eftermiddag gästar vi Frälsningsarméns tisdagsträff för att berätta om fritt val inom hemtjänsten i Linköpings kommun.
Vill ni veta mer om oss så välkommen att besöka http://www.livskomfort.se
torsdag 1 april 2010
En Glad Påsk
Idag samlar vi ihop alla krafter för att göra vårt yttersta för att alla kunder ska få en Glad påsk. Vi har pusslat och fått ihop dagens schema så att all service blir utförd idag.
Under eftermiddagen kommer vi att besöka PRO i Kärna för att presentera våra verksamheter och bjuda på lite fika.
Vi vill önska Dig en riktigt Glad och avkopplande Påsk!
Under eftermiddagen kommer vi att besöka PRO i Kärna för att presentera våra verksamheter och bjuda på lite fika.
Vi vill önska Dig en riktigt Glad och avkopplande Påsk!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)