onsdag 30 juni 2010
Pressträff på Almega
Idag har vi varit på pressträff hos Almega på Näringslivets Hus i Linköping. Vi var där och träffade media tillsammans med kollegor i branschen för att diskutera RUT och dess framtid. Det var intressanta diskussioner och vi alla som arbetar i branschen är stolta över våra medarbetare och våra företag. Vår bransch har gått från ett utbrett svararbete till att våra anställda nu kan gå trygga till jobbet och omfattas av kollektivavtal och försäkringar. Riktiga jobb. Många av våra medarbetare kommer från utanförskap och kanske t o m utnyttjades för tjänsterna. Vi kommer att göra vårt bästa för att RUT ska få leva kvar och alla våra kunder, mest barnfamiljer, kan fortsätta nyttja tjänsten "vitt".
onsdag 23 juni 2010
Midsommar!
Visst är det fantastiskt med Midsommar och alla härliga ljusa kvällar! Vi lever fortfarande i ett lyckorus efter fredagens härliga invigningsfest. Kontoret ser nästan ut som en blomsteraffär och det är så vackert så.
Idag är det dagen innan Midsommar och vi har verkligen gjort vårt yttersta för att fixa vikarier till de kunder vars hemservicemedarbetare sjukanmälde sig i morse. Vi förstår så väl att man som kund vill ha den service man har räknat med och slår knut på oss själva för att fixa vikarie. Stort TACK till alla underbara medarbetare som ställt upp och jobbat extra!
Nu går vi snart hem och njuter av en härlig Midsommarhelg!
Idag är det dagen innan Midsommar och vi har verkligen gjort vårt yttersta för att fixa vikarier till de kunder vars hemservicemedarbetare sjukanmälde sig i morse. Vi förstår så väl att man som kund vill ha den service man har räknat med och slår knut på oss själva för att fixa vikarie. Stort TACK till alla underbara medarbetare som ställt upp och jobbat extra!
Nu går vi snart hem och njuter av en härlig Midsommarhelg!
lördag 19 juni 2010
Vilken kväll!
Vi har haft över 250 fantastiska gäster som minglat och umgåtts i våra härliga lokaler. Vi är oerhört tacksamma över alla värme och alla lyckönskningar. Tack! Varmt tack också till Lars Holm för ett härligt invigningstal! Musikerna var också helt otroliga. Vilket drag!
torsdag 17 juni 2010
Invigning av våra nya lokaler
Imorgon fredag ska vi ha invigning (eller försfest inför bröllopet!)av våra nya härliga lokaler på Sturegatan 7. Vi har Öppet Hus från 15.00 och framåt. Klockan 17.30 kommer den officiella invigningen att göras och bandet klipps av Företagarnas Regionchef Lars Holm. Våra medarbetare, kunder, samarbetspartner och vi själva ser fram emot morgondagen!
torsdag 10 juni 2010
Rör inte Rut
Nästan alla våra medarbetare går omkring med knappar där det står "Rör inte RUT". För oss känns det ytterst angeläget att RUT-avdraget får vara kvar och vi oroar oss alla naturligtvis för framtiden och hur våra jobb och vårt företag kommer att se ut efter valutgången i höst. Skulle de röd/gröna vinna valet så har de ju sagt att de ska ta bort RUT-avdraget men utvidga ROT-avdraget. Svårt att förstå, tycker vi. Stöd gärna Rör inte RUT genom att gå in på länken. http://www.rorinterut.se
måndag 7 juni 2010
Nu börjar vi komma i ordning
Efter några veckor i nya lokalerna börjar vi känna oss hemma och få ordning på saker och ting. T o m våra tavlor börjar komma på plats och blommor i fönstren. Idag var vi och hämtade ner skylten som satt utanför vårt gamla kontor. Nu ska den fräschas upp och fixas till för de nya lokalerna.
Verksamheten flyter på som vanligt och det har gått relativ smärtfritt att få ordning på all teknik så vi har tillgång till alla data. Vi har haft hjälp av Tobbe och Thomas på Larm & Telefunktion samt Fredrik på Ricoh som alla gjort ett kanonjobb. Tack för det!
Verksamheten flyter på som vanligt och det har gått relativ smärtfritt att få ordning på all teknik så vi har tillgång till alla data. Vi har haft hjälp av Tobbe och Thomas på Larm & Telefunktion samt Fredrik på Ricoh som alla gjort ett kanonjobb. Tack för det!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)