fredag 24 september 2010
RUT blir kvar!
Det var verkligen extra skönt att komma till jobbet i måndags och känna att vi inte behövde sätta igång och varsla våra medarbetare. Nu rullar det på och vi kan börja anställa igen! Vi har varit återhållsamma med att anställa eftersom det inte hade känts vidare juste att kanske behöva säga upp nya medarbetare efter någon månad. Härligt att vi kan börja planera för framtiden igen!
fredag 17 september 2010
Intensiv vecka!
Det var trevligt att stå som utställare tillsammans med Cecilia Strömberg på Middagskorgen på BoMässan. Vår gemensamma monter var välbesökt och vi hade många trevliga och givande samtal.
Vecka i övrigt har rullat på i rasande fart, det är märkligt att det känns som det bara är måndagar och fredagar......det går fort när man har roligt!
Det har väl inte undgått någon att det är val i helgen. För oss och våra övriga kollegor i branschen är det en nästa outhärdligt spännade helg! Ska våra bransch få fortsätta utvecklas och våra duktiga medarbetare få behålla sina jobb? Eller kommer de rödgröna till makten och tar bort RUT? Enligt artikel i DI så har konjunkturinstitutet (KI)räknat fram att RUT ger överskott till statskassan. Härligt att som bransch få bidra till vård, skola omsorg. Varför vill oppositionen man ta bort RUT?
Vecka i övrigt har rullat på i rasande fart, det är märkligt att det känns som det bara är måndagar och fredagar......det går fort när man har roligt!
Det har väl inte undgått någon att det är val i helgen. För oss och våra övriga kollegor i branschen är det en nästa outhärdligt spännade helg! Ska våra bransch få fortsätta utvecklas och våra duktiga medarbetare få behålla sina jobb? Eller kommer de rödgröna till makten och tar bort RUT? Enligt artikel i DI så har konjunkturinstitutet (KI)räknat fram att RUT ger överskott till statskassan. Härligt att som bransch få bidra till vård, skola omsorg. Varför vill oppositionen man ta bort RUT?
fredag 10 september 2010
På väg till BoMässan
Vi packar och förbereder oss för helgens stora BoMässa i Linköping. BoMässan pågår från lunch idag fredag, och fram till söndag eftermiddag. Du hittar Livskomfort/AssistansService i monter 144 som ligger på höger innervarv när du kommer från entrén. Hoppas vi ses där!
onsdag 8 september 2010
RUT på Youtube
Det finns en bra film på Youtube som visar ett exempel på vad RUT betyder. Titta gärna! http://www.youtube.com/watch?v=H6u8D55mAsU&feature=youtube_gdata_player
måndag 6 september 2010
Rut på Tjejmilen
Igår var det den 28 upplagan av Tjejmilen och vi var några som joggade runt med Rör inte RUT-tröjor på oss. Det var fantastisk med alla glada tillrop och flera som kom fram och undrade var man kunde få tag på en tröja. Många andra RUT-anhängare (från Alliansen) var på plats och delade ut "knappar", tablettaskar m.m. Det känns så bra att det är så många som stöttar RUT!
torsdag 2 september 2010
Ministerbesök
Igår hade vi mycket trevligt besök av Integrationsminister Nyamko Sabuni. Nyamko ville göra verksamhetsbesöket för att höra hur det fungerar med RUT-avdraget i praktiken. Hon ville också träffa medarbetare för att få deras syn på vårt hantverk.
Vi hade en trevlig pratstund tillsammans med några av våra servicemedarbetare och Nyamko. Om RUT-avdraget tas bort (som oppositionen vill!) kommer det att vara ödestigert för våra medarbetare, kunder och hela vår bransch. Om man ska betala dubbelt så mycket för en tjänst så är vi övertygade om att våra kunder kommer att dra ner på servicen eller i värsta fall lösa servicen på annat sätt. För oss är det självklart att människor inte är dumma utan löser sin vardag så den fungerar!
Vi hade en trevlig pratstund tillsammans med några av våra servicemedarbetare och Nyamko. Om RUT-avdraget tas bort (som oppositionen vill!) kommer det att vara ödestigert för våra medarbetare, kunder och hela vår bransch. Om man ska betala dubbelt så mycket för en tjänst så är vi övertygade om att våra kunder kommer att dra ner på servicen eller i värsta fall lösa servicen på annat sätt. För oss är det självklart att människor inte är dumma utan löser sin vardag så den fungerar!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)